Nieuwe uitgave Sectorkrant 'Samen betekenisvol leren’

13 november 2019

Deze week is een nieuwe uitgave van de sectorkrant 'Samen betekenisvol leren' verschenen. In deze krant laten we graag zien hoe wij onze koers sámen met onze partners van onderwijs, jeugdhulp, samenwerkingsverbanden, overheden en bedrijfsleven in praktijk brengen. Belangrijk, omdat wij het als Aloysius niet alleen kunnen. Alleen mét partners kunnen wij onze leerlingen de beste onderwijs(zorg) bieden die zij verdienen.

In deze editie...

De Korenaer Rector Baptistlaan in Eindhoven werkt via de leerKRACHT aanpak aan een positief schoolklimaat en dito verbetercultuur. Aloysius werkt samen met het Veiligheidshuis Midden-Limburg, hoe korter de lijnen tussen alle partners, hoe beter het is. In Samenwerkingsverband Helmond-Peelland is een pilot gestart. Regulier, speciaal basisonderwijs en speciaal onderwijs zetten in op preventie. Roel Schreurs en Maartje Wonders van de Widdonckschool Heibloem vertellen daar meer over. Een thema waaraan al onze scholen de komende jaren gaan werken: een onderwijsconcept voor nu en straks. De Rungraaf in Eindhoven geeft alvast een voorproefje over bewegend leren!

Dat en nog veel meer lees je in de nieuwste uitgave van de informatiekrant Samen Betekenisvol Leren. Nieuwsgierig? Klik hier voor de digitale versie.