Coronavirus in Nederland

02 maart 2020

Afgelopen week is het coronavirus (COVID-19) ook in Nederland opgedoken. Op basis van de richtlijnen van het RIVM is er nu geen reden voor gezonde kinderen en collega’s om thuis te blijven.

Toch ziek?

Alle Aloysiusscholen handelen in lijn met de voorschriften en informatie van het RIVM, de GGD en het ministerie van OCW. Als een kind ziek is, handel dan zoals u gewoonlijk doet. Vraag bij twijfel telefonisch uw huisarts of de GGD om advies. Dat geldt zeker indien u net op vakantie bent geweest in Noord-Italië of een andere regio die op de website van de RIVM is vermeld.

Onze scholen

Klik hier voor een overzicht van alle scholen die onder de Aloysius Stichting vallen.

Wat doen onze scholen om besmetting te voorkomen?

De GGD en het RIVM adviseren drie maatregelen om de verspreiding van griep en verkoudheid te voorkomen. Op school is hiervoor extra aandacht:

• Was je handen regelmatig

• Hoest en nies in de binnenkant van de elleboog

• Gebruik papieren zakdoekjes (eenmalig)

Ouderbrief

Bovenstaande informatie is ook gedeeld in een brief voor ouders/verzorgers. Heeft u geen brief ontvangen? Vraag erom bij de locatiedirecteur/coördinator van de Aloysiusschool van uw kind.

Meer informatie

Meer informatie over het coronavirus en het voorkomen van verspreiding daarvan kunt u vinden op deze websites:

Wij zijn extra alert op gezondheidsklachten bij collega's en kinderen. Mochten de omstandigheden en/of adviezen veranderen, dan communiceren wij dit zo snel mogelijk naar alle betrokkenen.