Nieuwsupdate coronavirus

12 maart 2020

Wereldwijd neemt het aantal besmettingen met het coronavirus nog steeds toe. Ook binnen ons onderwijs hebben we te maken met de gevolgen van de verspreiding van het virus.

Getest maar niet besmet

Tot op heden zijn er geen coronagevallen geconstateerd onder onze medewerkers. Eén collega is getest maar bleek gelukkig niet besmet.

Onze collega's in Brabant

Onze Brabantse collega's overleggen dagelijks met hun leidinggevende over hoe te handelen. Daar waar het kan wordt thuisgewerkt, wordt afstandsonderwijsgegeven of nagedacht om leerlingen op te vangen als deze niet naar school kunnen. Dit zijn allemaal regionale/lokale maatregelen (genomen in overleg met de sectordirectie).

Crisisteam

Deze week is een beperkt Aloysius crisisteam geformeerd. Hier is dagelijks overleg over de situatie, en over landelijk te nemen maatregelen en/of landelijke aanwijzingen. Dit wordt dagelijks met het algemeen managementteam gedeeld.

Landelijke aanwijzingen

• Sectoraal en lokaal worden alleen maatregelen genomen die overeenkomen met door de (lokale) overheid aangegeven aanwijzingen of maatregelen.
  • Intern proberen we contacten tussen medewerkers uit Brabant met andere medewerkers te vermijden. Bijeenkomsten kunnen hierdoor uitgesteld worden.

Wat kun je zelf doen om verspreiding van het virus te voorkomen?

• Was je handen regelmatig.
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Gebruik papieren zakdoekjes.
  • Geen handen schudden.

De situatie verandert bijna dagelijks. Bovenstaande kan worden bijgesteld als de situatie binnen onze organisatie (of in Nederland) daarom vraagt. Daarom houden we de ontwikkelingen nauwgezet in de gaten, en delen de informatie via intranet en de website.