Gemeenteraad stemt in met investering voor Expertisecentrum passend onderwijs

25 november 2020

Op dinsdag 24 november heeft de gemeenteraad van Heerhugowaard ingestemd met de garantstelling voor het investeringsbudget voor het Expertisecentrum passend onderwijs in de Vaandel-Zuid, voor leerlingen van Heliomare en de Aloysius Stichting. De garantstelling is voor het investeringsbudget ter hoogte van € 20 miljoen.

Eerder deze maand hebben de raden van toezicht van Heliomare en de Aloysius Stichting al ingestemd met het investeringsbesluit. Na vaststelling van het bestemmingsplan door de gemeenteraad en akkoord van de provincie kunnen de contracten door de gemeente Heerhugowaard, Heliomare, Aloysius en de toekomstig eigenaar van het pand, Stichting Maatschappelijk Vastgoed worden ondertekend.

Download hier het persbericht (pdf).