Derde zeecontainer onderweg naar Namibië

04 oktober 2021

Met dank aan diverse sponsoren kon de Aloysius Stichting deze maand opnieuw een zeecontainer naar onze partnerschool in Namibië sturen. Deze keer gingen er meubels, een groot aantal iPads en een gehele keukenuitrusting aan boord. De materialen zijn beschikbaar gesteld door Aloysiusscholen uit het hele land.

Inventaris
De Karstveld Academy -voorheen het Agri College- heeft een nieuw schoolgebouw in Grootfontein, maar de inventaris ontbrak nog. Daarom is afgelopen mei een tweede container met meubels, digiborden en een gehele inrichting van een natuurkundelokaal naar Namibië gestuurd. Deze zeecontainer is na een lange reis in september aangekomen.

Derde container

Met dank aan diverse sponsoren konden wij op 22 september opnieuw een zeecontainer naar Afrika sturen. Deze keer gingen er nog meer meubels, een groot aantal iPads en een gehele keukenuitrusting aan boord. Het meeste materiaal is beschikbaar gekomen door de verhuizing van de Eindhovense Aloysiusscholen naar de nieuwbouw aan de Avignonlaan in Eindhoven.

Vakkundig geladen
Onder leiding van Hans van Berlo werd de container geladen. De Rolf groep verzorgde het transport van de digiborden. Euromovers van den Eijnden was een zeer welkome steun bij het verzamelen van de spullen en het vakkundig laden in de zeecontainer. Collega’s en leerlingen van vso De Korenaer hebben hierbij goed geholpen.

Uitwisseling expertise

Aloysius zorgt samen met de sponsoren al jaren voor materialen, maar draagt ook bij aan de uitwisseling van expertise. Na een iPad-training op locatie (vlak voor de lockdown in maart 2020), gaan we nu ook leerlingen virtueel kennis laten maken met elkaars culturen. Hierbij komen de digiborden en tablets goed van pas.

Hoe verder?

De derde container komt naar verwachting aan in november. De reis vanuit Eindhoven naar de havenstad Walvisbaai is bekostigd door sponsoren in Nederland. Plaatselijke ondernemers en sponsoren zorgen voor het verdere transport naar de school in Grootfontein.