Nieuwe editie Informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst

24 juni 2022

Een nieuwe editie van de informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst is verschenen. Elke school heeft een toekomstgericht onderwijsconcept dat leerlingen toerust op wat zij straks nodig hebben in onze samenleving en dat hun eigenaarschap versterkt. In deze editie laten we graag zien hoe onze scholen in Limburg, Noord-Brabant en Gelderland hun leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op een succesvolle vervolgstap in vervolgonderwijs of werk.

In deze editie...

Widdonckschool Weert maakt het onderwijs toekomstbestendig, zowel in het speciaal als het voortgezet speciaal onderwijs. Actief en uitdagend leren en ontdekken wat je leuk vindt en waar je goed in bent. De Korenaer biedt verschillende leerroutes aan voor jongeren en werkt daarvoor volop samen met partners in het onderwijs. Leerkracht Vivian Damen vertelt hier mee over. Park Neerbosch en Aventurijn bundelen hun krachten om maatwerk te kunnen bieden voor leerlingen. Zo helpen leerlingen te ontdekken wie ze zijn, wat ze weten, kunnen en willen. SG Harreveld doet er alles aan om de jongeren die bij samenwerkingspartner Horizon in (gesloten) jeugdzorg behandeld worden, maximale onntwikkelingskansen te bieden. En een aantal scholen in Limburg kregen de beoordeling Goed van de Inspectie. Leerlingen en medewerkers vertellen er over.

Digitale versie

Dat en nog veel meer lees je in de nieuwste editie van de informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst. Nieuwsgierig? Klik hier voor de digitale versie.