Feestelijke opening kookstudio De Leidse Buitenschool!

26 september 2022

Als je droomt, droom dan groot....

Een échte kookstudio waar structureel kooklessen aangeboden worden door een echte kookdocent voor alle kinderen van De Leidse Buitenschool.

Op maandag 26 september werd deze droom werkelijkheid! Mede dankzij een prachtige gift van Stichting de Koster kon, na een zomer hard werken, de kookstudio geopend worden.

Deze professionele keuken is in samenwerking met verschillende partijen ontworpen en ingericht en geschikt voor kinderen van leerjaar 1 tot en met 8. De keukenblokken kunnen in hoogte versteld worden, zodat alle kinderen goed aan het werkblad kunnen staan. De keuken is van alle gemakken voorzien met: rvs-werkbladen, spoelruimtes, ovens, magnetron, vaatwassers, vriezer en koelkasten en is voorzien van alle kook-en bakbenodigdheden.

De kinderen kwamen in groepen langs om de opening van de kookstudio bij te wonen en natuurlijk te vieren. De keuken werd officieel geopend door 2 vertegenwoordigers van Stichting de Koster te weten de dames Rosekrans en Beekman en wethouder Onderwijs de heer Knape.

Een mooie start van de feestweek!

• Lees hier het nieuwsbericht van RTV Katwijk over de opening van onze kookstudio.
  • Beluister ook het radiointerview met directeur Tessa van der Griend over onze school! Via deze link kunt u het volledige radiointerview van Omroep Bollenstreek downloaden en beluisteren.

De rest van de week staan er nog meer leuke dingen op het programma vanwege ons 100 jaar bestaan!