Kinderdromen worden werkelijkheid in KEC Weert

04 juli 2018

Met het plaatsen van tijdscapsules met daarin ‘dromen’ van kinderen is afgelopen maandag (2 juli) een feestelijk moment bereikt bij de nieuwbouw van Kennis- en Expertisecentrum (KEC) Weert aan de Beatrixlaan. Wethouder Paul sterk had speciaal voor deze gelegenheid een gedicht geschreven dat hij terplekke declameerde.

KEC Weert is het nieuwe onderkomen voor Aloysiusscholen de Widdonckschool Weert (so en vso) en onderwijspartijen het Palet en de Wijnberg in samenwerking met zorgpartner De Mutsaersstichting. De nieuwbouw vordert volgens planning en wordt eind 2018 opgeleverd. Nu al is te zien dat het gebouw gekenmerkt wordt door vooral veel licht. Er komen ruime klas- en praktijklokalen en een eigen sportzaal.

Feestelijke bijeenkomst

In de voor het verre nageslacht bedoelde capsules zijn ‘droom’-tekeningen van kinderen gestopt. Wat is hun droom voor de toekomst als je pakweg 70 jaar verder kijkt? De capsules werden tijdens de feestelijke bijeenkomst gevuld door de kinderen, hermetisch afgesloten en tenslotte ingemetseld. Dit laatste uiteraard door de kinderen zelf, die daarvoor een warm applaus van de aanwezigen kregen.

Klik hier voor het speciaal geschreven gedicht van wethouder Paul Sterk.