Rustige start voor leerlingen KEC de Donderberg

17 september 2018

Na de gebeurtenissen van de afgelopen dagen zijn leerlingen en medewerkers van KEC de Donderberg begonnen aan een nieuwe week. Alle leerlingen zijn vandaag normaal gestart en de inloop is rustig en zonder bijzonderheden verlopen. Er waren extra medewerkers aanwezig om waar nodig ondersteuning te bieden.

Ouders- en persbijeenkomst

Na een bijeenkomst voor medewerkers zijn afgelopen zaterdag de ouders en leerlingen bijgepraat over de gebeurtenissen. Burgemeester Donders en wethouder Pleyte van Roermond waren hierbij aanwezig. Afsluitend zijn de ouders en mentoren in de klas verder in gesprek gegaan. Na de ouderbijeenkomst hebben Hans Kelderman (voorzitter college van bestuur) en Jac Verstegen (sectordirecteur Zuid) tijdens een persbijeenkomst de media te woord gestaan.

Wat gebeurt er met de leerling?
De bewuste leerling keert niet meer terug naar onze school en met betrokken instanties wordt gezicht naar een passende invulling.

Gesprek met ouders

Ongeveer 20 ouders hebben vanmorgen gebruik gemaakt van de inloopochtend. Deze ouders hebben een praatje gemaakt met Inge Vogels (directeur KEC de Donderberg), Jac Verstegen en Ruud van Hertum (sectordirectie Zuid). Slachtofferhulp en wethouder Pleyte (onderwijs en educatie) waren hierbij aanwezig.

Hoe verder?
De komende week blijven er extra medewerkers aanwezig op locatie. Ook slachtofferhulp blijft beschikbaar voor kinderen én medewerkers. Morgen (dinsdag 18 september) komt Stichting School en Veiligheid op bezoek om te praten over alle gebeurtenissen. We kijken terug op een goede start en zien dat leerlingen en medewerkers het gewone ritme weer hebben opgepakt.