Hoogste punt!

21 februari 2022

Afgelopen juli zijn de bouwwerkzaamheden van De Vaandel in Heerhugowaard gestart. De bouw van het Onderwijs- en Expertisecentrum van Heliomare en de Aloysius Stichting heeft op woensdag 16 februari het hoogste punt bereikt. Een mooie mijlpaal!

Stamppot

Dit feestelijke feit werd traditioneel gevierd met de bouwers van de Friese Bouwgroep Dijkstra Draisma. Niet met pannenbier, maar met een stamppotmaaltijd. Uiteraard kwamen de toekomstige gebruikers ook even langs voor dit feestelijke moment. Een mooie gelegenheid voor de onderlinge kennismaking en bezichtiging van het expertisecentrum.

tekst loopt door onder de afbeelding

Oplevering

Ondanks de landelijke schaarste aan grondstoffen voor de bouwsector ligt de bouw op schema. Dit betekent dat de kinderen en de (onderwijs)teams van Expertisecluster Nexus (Aloysius), De Ruimte in Bergen en een deel van de leerlingen van De Alk in Alkmaar (beide Heliomare) het gebouw in 2023 kunnen betrekken.

Waar?

Het nieuwe gebouw komt op De Vaandel-Zuid. De gemeente Heerhugowaard ontwikkelt De Vaandel Zuid tot een nieuwe wijk van Heerhugowaard. Het nieuwe gebouw grenst aan Buurtschap Hugo's Tuin, een duurzaam en ecologische woongemeenschap met sociale functies.

Vragen?

Stuur een e-mail naar Suzanne.Wit@Aloysiusstichting.nl.