Leerlingen brengen bezoek aan Waterschapbedrijf Limburg

18 december 2017

Leerlingen van de examenklas hebben maandag 11 december jl. een bezoek gebracht aan het Waterschapsbedrijf Limburg in Roermond. De excursie bestond uit een interne presentatie en een rondleiding over het bedrijventerrein. Waterschapsbedrijf Limburg heeft verspreid over de provincie Limburg 17 rioolwaterzuiveringsinstallaties. Jaarlijks wordt hier in totaal circa 150 miljoen m3 afvalwater gezuiverd. Tijdens de presentatie werd uitgelegd hoe afvalwater weer schoon wordt gemaakt en hoe Waterschapsbedrijf Limburg daarbij voorop loopt met het gebruik van innovatieve en duurzame technieken. Daarnaast werd uitgelegd hoe we met zijn allen zo duurzaam mogelijk om kunnen gaan met het gebruik van water, wat ons toch weer even aan het denken heeft gezet.