[Persbericht] Nieuwe naam en logo Kennis- en Expertisecentrum Roermond

22 april 2015

Aan de Kasteel Hillenraedtstraat in Roermond vond maandag 20 april de officiële onthulling plaats van zowel de naam als het logo van het nieuwe Kennis- en Expertisecentrum. Onderwijs- en jeugdzorginstellingen Aloysius Stichting, Mutsaersstichting en de Wijnberg gaan per augustus 2015 in dit gebouw samen onder een nieuwe naam en logo.

De onthulling van de naam en het logo door Jac Verstegen (sectordirecteur Aloysius Stichting) en Bert Martens (namens het samenwerkingsverband Midden-Limburg). Foto: Gerlach Delissen.

De Donderberg

De onthulling vond plaats in het nieuwe gebouw, waar wethouder Ferdinand Pleyte van de gemeente Roermond en senior beleidsmedewerker Peter Boonen van de Provincie Limburg een korte toespraak hebben gehouden. De daadwerkelijke onthulling van de naam en logo/beeldmerk is middels een video, die tevens simultaan is afgespeeld bij de onderwijs- jeugdzorginstellingen, gedaan. Het Kennis- en Expertisecentrum Roermond gaat verder onder de naam: KEC de Donderberg.

De naam

In KEC de Donderberg zijn onderwijs en zorg zo vervlochten, dat maatwerk écht mogelijk is. Ieder kind/iedere jongere krijgt precies dat aanbod in (speciaal) onderwijs en zorg dat nodig is om talent tot bloei te laten komen. Zo biedt KEC de Donderberg de jeugd in de regio Roermond die (tijdelijk) extra ondersteuning nodig heeft, perspectief op een succesvolle vervolgstap. Ieder kind en iedere jongere heeft talent en dromen: KEC de Donderberg helpt die te verwezenlijken.

Van links naar rechts: Hans Kelderman - voorzitter college van bestuur Aloysius Stichting, Matthieu Goedhart - bestuursvoorzitter van de Mutsaersstichting, Mart Seerden - directeur-bestuurder van De Wijnberg, Bert Martens namens het samenwerkingsverband Midden-Limburg. Foto: Gerlach Delissen.

Het logo

De samenkomende partijen hebben allemaal aandeel in het KEC, ieder met zijn (speciale) expertise. Een berg aan kennis en ervaring die met elkaar wordt gedeeld en ingezet om kinderen en jeugdigen op verschillende niveaus naar hun eigen ‘top’ te begeleiden.

Download hier het persbericht.