Brandschade in sbo De Klimboom grotendeels in beeld

31 december 2017

Nieuwsbericht 2. 31 december 2017

Bron: www.deklimboomhoofddorp.nl

Zaterdag 30 december j.l. is sbo De Klimboom in Hoofddorp getroffen door een brand. Toen het vandaag, zondag 31 december, licht werd is het politie-onderzoek afgerond en is de schade opgenomen. De personeelskamer is verloren gegaan en de school heeft roet en rookschade.

Herstel

Dinsdag 2 januari a.s. wordt er gestart met het verwijderen van de schade, met de schoonmaak en met het herstellen van de schade.

Dan moet ook blijken hoe groot de roet en rookschade in de school is.

Na de kerstvakantie

Gelukkig kunnen we nu al melden dat de school op maandag 8 januari 2018 gewoon open gaat en dat alle kinderen gewoon naar school kunnen komen.

We weten nog niet of alles dan weer hetzelfde zal zijn als voor het begin van de kerstvakantie.

We hopen dat we donderdag 4 of vrijdag 5 januari a.s. meer informatie kunnen geven over de staat van de school, de vorderingen van het herstelprogramma en het onderwijsprogramma op 8 januari a.s. Wij houden u via de deze website op de hoogte van de voortgang.

Bespreken met uw kinderen

Wij verzoeken de ouders van de school om met hun kinderen te bespreken dat er een brand is geweest in de school en hen uit te leggen dat de school er alles aan doet wat in het vermogen ligt om de school zo snel mogelijk te herstellen. Wilt u de kinderen er ook op voorbereiden dat het schoolprogramma er na de vakantie mogelijk iets anders uit komt te zien. Over deze mogelijke veranderingen informeren wij u zo snel mogelijk via deze website.

Ondanks dit vervelende bericht wensen wij u een fijne jaarwisseling!

Namens het team van De Kimboom, de directie en het college van bestuur van de Aloysius Stichting,

Merel van Ouwerkerk, coördinator

Karin Kersten, directeur