Leren met hoofd, hart en handen

De kwaliteit van ons onderwijs moet staan als een huis. Maar dat is niet alles. Dat moet ook gelden voor onze begeleiding. Onze onderwijsprofessionals zijn pedagogische experts die verantwoordelijkheid nemen voor hun handelen. Zij stimuleren kinderen en jongeren om het beste uit zichzelf te halen en hebben oprecht vertrouwen in de ontwikkelingsmogelijkheden van hun leerlingen. ‘Leren’ doen onze leerlingen met hun hoofd, hart en handen.

Kansen en mogelijkheden

Bij Aloysius denken wij in kansen en mogelijkheden, niet in problemen. Samen met ouders/verzorgers bepalen wij het juiste ontwikkelingsperspectief van een kind of jongere en stemmen daar ons onderwijs en onze begeleiding op af. Die positieve blik houdt ook in: altijd weer een nieuwe kans. Zo investeren wij in het groeien van talent.