Historie

Onze missie en visie hebben hun oorsprong in de rijke traditie van onze stichting. In 1891 werd de Aloysius Stichting opgericht, om kinderen en jongeren ambachtelijk onderwijs te bieden vanuit het adagium ‘Heb zorg voor de ander, vooral als die ander het moeilijker heeft dan jezelf’.

Bereidheid

Wat al bijna 130 jaar lang overeind is gebleven, is onze bereidheid om er te willen zijn voor sociaal-emotioneel zwakkere jongeren. Nog steeds willen wij vanuit wederzijdse betrokkenheid jongeren helpen om zichzelf te kunnen zijn. Ruim een eeuw lang hebben wij krachtig zorg gedragen voor anderen, in onderwijs en opvoeding. We hebben vertrouwen getoond in de toekomst, hebben steeds nieuwe perspectieven gezien en zijn met passie de dialoog aangegaan over rechten, plichten en gelijkwaardigheid. Dit alles dragen wij ook nu nog met ons mee.

Onze naam

Onze naam - de Aloysius Stichting - verwijst naar een rijke katholieke geschiedenis, waarin wij met enorme vasthoudendheid onderwijs hebben geboden aan de meest kwetsbare kinderen.