Nieuwe online werkomgeving

Binnenkort maak je kennis met je nieuwe online werkomgeving. Met de Aloysius Werkplek heb je geen Sharefile meer, want we gaan gebruikmaken van Microsoft OneDrive, SharePoint en Teams. Zo kun je nog beter samenwerken met elkaar én met de leerlingen.

Ondersteuning

Na de overstap kun je zelf alle ICT-gerelateerde vragen direct aan Ictivity stellen (in plaats van via je ICT-contactpersoon). En iedere twee weken is Ictivity op jouw locatie aanwezig voor niet spoedeisende vragen, en verdere ondersteuning in het gebruik van de digitale middelen.

Klaar voor de transitie?

Voordat het zover is, moet er nog veel werk verzet worden. Deze transitie vraagt om een inspanning van ons allemaal. Tijdens de overstap op jouw locatie wordt je MacBook, iPhone en (eventueel) iPad opnieuw geïnstalleerd. Aan het begin van je werkdag lever je je apparatuur 'leeg' in. Aan het einde van de werkdag krijg je alles retour (mét uitleg en voorzien van een nieuwe werkomgeving).

Handleidingen en e-learning

We hebben alle belangrijke informatie voor de transitie op intranet gepubliceerd. Niet alleen de uitrolplanning maar ook een stappenplan, de handleidingen en instructiefilmpjes die je nodig hebt om de overstap soepel te laten verlopen.

1. De informatie is alleen beschikbaar voor medewerkers van Aloysius.
  2. Log in op intranet met je Aloysius-mailadres en wachtwoord, en klik rechts op de 'tegel' ICT-transitie: https://intranet.aloysiusstichting.nl/
  3. De tegel is ook beschikbaar in de medewerkerapp. Zie afbeeldingen hieronder!

Alvast hartelijk dank voor je medewerking, en veel werkplezier in je nieuwe werkomgeving!

Vriendelijke groet,

Projectteam ICT-transitie