Ben jij een held met geld?

22 maart 2019

De Week van het geld 2019 is dit jaar van 25 t/m 29 maart. Het doel van deze themaweek is om leerlingen te leren omgaan met geld. Door kinderen al jong te leren omgaan met geld, wordt de basis gelegd voor financiële zelfredzaamheid op volwassen leeftijd. Dit jaar is het thema 'Ben jij een held met geld?'

Initiatief van Wijzer in geldzaken

Wijzer in geldzaken streeft naar structurele integratie van financiële competenties in het onderwijscurriculum. Ter ondersteuning van deze doelstelling organiseert Wijzer in geldzaken alweer de negende editie van de Week van het geld.

Aandacht op school

Veel scholen in Nederland doen mee aan de Week van het Geld. Wil je zien wat je op jouw school kan doen? Bekijk dan per type onderwijs het aanbod (klik).

In het speciaal onderwijs kiezen docenten er soms voor om lespakketten van lagere groepen te gebruiken omdat dit beter passend is bij het niveau van de leerlingen.

Thuis aan de slag
Ook thuis kan je aan de slag met de Week van het geld. Ontdek hier wat je thuis allemaal kan doen en download je eigen Week van het geld krant.