Geslaagd koersdiner met netwerkpartners Sector Zuid

29 maart 2019

Wat vinden onze netwerkpartners nu belangrijk voor onze nieuwe koers? Wat moeten we vooral wél of juist niet (meer) doen de komende jaren? Over die vragen gingen we woensdagavond 27 maart in gesprek met zo’n dertig partners en een aantal directeuren van onze scholen in sector Zuid. Leerlingen van De Korenaer in Deurne kookten en serveerden een heerlijk koersdiner. Het resultaat: een gezellige, inspirerende avond!

Onderwijs, jeugdzorg, gemeenten en samenwerkingsverbanden: ze waren allemaal vertegenwoordigd op 27 maart, in het restaurant van De Korenaer in Deurne. Aan elke dinertafel was ook minimaal een directeur van één van onze scholen present, die het gesprek leidde.

Zet het kind écht centraal

Onze partners gaven ons waardevolle ingrediënten mee voor onze nieuwe koers, die nu in ontwikkeling is en waarmee we vanaf 2020 starten. Zij onderstreepten dat wij vooral moeten blijven inzetten op intensieve samenwerking in de regio. “Zoek verbinding, wees flexibel, denk in oplossingen, durf te vernieuwen en over je eigen organisatiegrenzen heen te kijken”, was een oproep van één van de partners aan het gehele gezelschap. Alleen als onderwijs, jeugdhulp en gemeenten dat kind in een kwetsbare positie samen écht centraal zetten, kunnen we goed en op tijd helpen.

Brede input voor de koers

We kijken in maart en april terug op wat de afgelopen koersjaren is bereikt en nemen de ideeën van leerlingen, ouders, medezeggenschap en raad van toezicht mee. Tijdens het sectoroverleg van 1 april geven directeuren in Zuid hun input. Eind mei raadplegen we natuurlijk ook alle teams: dan kun je dus reageren op de concept-koers. De nieuwe koers is voor de zomervakantie klaar, zodat directeuren en teams voldoende tijd hebben om hun schoolplannen te maken.

Fijne feedback

Dat netwerkpartners het waarderen om betrokken te zijn bij onze nieuwe koers, bleek wel uit een mooie reactie die gastheren Jac Verstegen en Ruud van Hertum ontvingen na afloop. “Complimenten voor de organisatie, het heerlijke eten, de perfecte bediening en het mooi geselecteerde gezelschap. Soms zijn er van die bijeenkomsten waarvan je weggaat en denkt: ja, dit was goed: er is iets in gang gezet.”