Berichtgeving KEC Roermond

16 juli 2019

De media hebben recent een "rapport" van de interim-bestuurder van KEC de Donderberg in Roermond in handen gekregen. De media hebben hieruit overgenomen dat "leraren en leerlingen van de Roermondse school niet veilig" zijn.

Schriftelijke reactie

Na het schietincident in september 2018 is Marjolijn Keesmaat als interim-bestuurder aangetrokken. Aloysius is het niet eens met de bevindingen van het door Keesmaat opgestelde rapport, en heeft hierop een stevige inhoudelijke reactie gegeven.

Media

Vandaag is een bericht op de website van 1Limburg gepubliceerd, gebaseerd op het rapport van Keesmaat. Dat bericht schetst een eenzijdig en tendentieus beeld waarin we ons absoluut niet herkennen.

Gisteren en vandaag ben ik door de media benaderd en heb ik mijn reactie gegeven. Die is volstrekt duidelijk: de veiligheid van de leerlingen bij de Aloysius Stichting is niet in het geding. Dat blijkt ook uit alle onderzoeken die wij hebben laten uitvoeren en ook uit het onderzoek dat de onderwijsinspectie in april heeft verricht.

Vertrouwen

Als Aloysius hebben we alle vertrouwen in onze scholen en onze medewerkers. We betreuren het dan ook zeer dat we op deze manier in het nieuws komen. We erkennen dat de samenwerking tussen de deelnemende besturen in het KEC moet worden verbeterd. Daar werken wij nu hard aan. Aloysius staat immers voor samenwerking met alle belangrijke partijen, en zal zich daar altijd voor blijven inzetten.

Met vriendelijke groet,

Hans Kelderman