Uniek en vernieuwd Speelleerbos Latasteschool officieel geopend!

09 september 2019

Wethouder dhr. Mart Janssen, van gemeente Leudal, heeft vandaag onder toeziend oog van medewerkers, leerlingen en partners van school het nieuwe speelleerbos feestelijk geopend.

Eigen ontwerp
Het ontwerp van het nieuwe speelleerbos is door niemand minder dan de leerlingen van de Latasteschool ontworpen. De leerlingen hebben in overleg met de architect op basis van de principes behorende bij ASM (Athletic Skills Model), het ontwerp gemaakt dat volledig geïntegreerd is in het nieuwe onderwijsconcept.

Kragten Doet!

Na een voorbereiding van ongeveer 9 maanden met veel overleg met aannemers, architecten en event planners, is ons speelleerbos volledig vernieuwd. Ongeveer 160 werknemers van Kragten waren enorm onder de indruk van en door deze teambuildingsdag, genaamd Kragten Doet! Dit is een jaarlijkse dag voor alle werknemers waarbij een maatschappelijke organisatie centraal staat.

Ze werden na een welkomstwoord meteen geraakt door het eerste filmpje gemaakt met onze leerlingen. Super gemotiveerd gingen ze dan ook aan de slag met als resultaat dat na 1,5 uur werken er al een heleboel was gebeurd. Het zichtbare resultaat zien van hun enorme inzet werd dan ook als heel bijzonder ervaren. Na een pauze werd een tweede filmpje getoond, om medewerkers nog eens extra te motiveren en dat is gelukt. Om 15.30 uur was het hele project klaar!

De Latasteschool kijkt terug op een bijzonder mooie dag, met een resultaat waar ze erg trots op zijn. De school heeft ontzettend veel positieve verhalen gehoord van de medewerkers van Kragten en veel waren er ontroerd. Als afsluiting van deze dag hebben de medewerkers van Kragten nog samen geproost onder het genot van een hapje en drankje. Ook een speciaal woord van dank richting Herman Vaessen als aannemer van het project hebben zij materiaal, machines en de coördinatie geleverd.

Op de foto van links naar rechts: wethouder Mart Janssen, gemeente Leudal, Jan-Willem Boots van Kragten, Ruud van Hertum directeur Latasteschool en Ralf Vaessen van Herman Vaessen

Nieuw onderwijsconcept

Sinds de start van het schooljaar 2019-2020 heeft de Latasteschool een nieuw onderwijsconcept ontwikkeld. Onder andere sport, voeding, beweging, positieve gezondheid en ervaringsleer staan hierin centraal. De aanpak behorende bij dit concept biedt vele voordelen gericht op de ontwikkeling van zowel onze leerlingen, ouders/verzorgers én medewerkers. Twee medewerkers hebben de opleiding ervaringsleer afgerond en zijn verantwoordelijk voor de verdere doorontwikkeling van het concept binnen de schoolorganisatie.