Steekincident op onze school

12 februari 2021

Vanmorgen, vrijdag 12 februari, heeft er op het buitenterrein van onze school een steekincident plaatsgevonden tussen twee leerlingen. De jongen is gewond geraakt en voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. De andere jongen is aangehouden door de politie. De politie doet onderzoek naar wat er precies is gebeurd.

Extra begeleiding

Leerlingen en het team van De Korenaer Deurne zijn erg geschrokken, maar inmiddels is de rust weer teruggekeerd op school. Het team van De Korenaer Deurne heeft ervoor gekozen om als school vandaag gewoon open te blijven, zodat zij leerlingen de structuur en continuïteit kunnen bieden. De Korenaer Deurne verzorgt op dit moment onderwijs aan examenleerlingen en de jongeren woonachtig op het terrein van Bijzonder Jeugdwerk.

Het opvangteam van de eigen organisatie en extra collega’s zijn vandaag aanwezig om met de leerlingen en collega’s te praten over het incident. Als het nodig of gewenst is, zullen zij ook op langere termijn begeleiding bieden bij de verwerking van deze gebeurtenis.