Update incident De Korenaer Deurne

12 februari 2021

Naar aanleiding van het steekincident op onze school vanmorgen, via deze weg een korte update. Wij hebben vernomen dat de betreffende leerling is onderzocht in het ziekenhuis en inmiddels ook is ontslagen. Daaropvolgend is hij teruggebracht naar de leefgroep en opgevangen door collega’s van Bijzonder Jeugdwerk en familie. Naar omstandigheden maakt hij het goed.

Nazorg leerlingen én collega’s

De komende periode hebben we volop aandacht voor onze leerlingen en collega’s, om er zeker van te zijn dat ze na de voorjaarsvakantie een goede start maken op school. In de week van 22 februari zullen we met alle ouders/verzorgers persoonlijk contact opnemen om af te stemmen wat hun zoon en/of dochter nodig heeft. Bij vragen kunnen ouder(s)/verzorger(s) contact opnemen met onze directeur Jurgen van Gerwen.

Informatie over het incident

De politie heeft twee verdachten aangehouden en doet onderzoek naar het incident. Als school blijven wij in nauw contact staan met de politie. Omdat het onderzoek in volle gang is, kunnen wij op dit moment niet meer delen over het incident en de verdere afwikkeling daarvan. Als er meer bekend is, zullen wij deze informatie delen via onze website.