Aandacht voor 'NO-SHANK week' Nijmegen

12 oktober 2021

Dit schooljaar trapten we af met een super tof project. Vanuit de samenwerking met jongerenwerk zijn er een reeks workshops rappen georganiseerd voor onze leerlingen. Deze workshops werden gegeven door Jaromir, een bekende rapper uit Nijmegen, ook wel bekend onder zijn rapnaam Djahboy. Leerlingen gingen zelf aan de slag met het schrijven van een liedje, hebben deze opgenomen in een professionele studio en vervolgens maakten ze ook een eigen videoclip.

'NO-SHANK'

Dit is allemaal met het idee om aan te sluiten bij de 'NO-SHANK' week die wordt georganiseerd vanuit de gemeente Nijmegen. Deze week staat in het teken van een wapenvrij Nijmegen. Hierbij krijgen jongeren in Nijmegen de kans om wapens ('shanks') in te leveren bij een grote wapen inzamelingsactie en door middel van promotiemateriaal, voorlichting en filmpjes wordt een alternatief geboden.

Show skills not knives
De boodschap is duidelijk van onze leerlingen: NO SHANK! Je maakt zelf de keuzes in je leven. Maak verstandige keuzes. Houd Nijmegen en jouw buurt veilig en stop zinloos geweld door je steekwapen in te leveren. Check onderstaande videoclip gemaakt door onze leerlingen.