TMBenelux = fraude

11 mei 2022

Afgelopen weken krijgen onze locaties weer vaker mailtjes van een zekere thomas@tmbenelux.org. Volgens het mailbericht zou iemand een poging doen om een naam vast te leggen die erg lijkt op de websitenaam van een van onze scholen. Bijvoorbeeld dewindvang.com in plaats van dewindvang.nl.

Trap er niet in!
Voor een klein contractbedrag per jaar kun je bovenstaande voorkomen (zo verkopen ze dat aan je). Trap hier niet in, want het gaat om zogenaamde acquisitiefraude.

TM Benelux

Het is steeds hetzelfde bedrijf wat achter deze mailtjes zit. Eerst was het TM Benelux, daarna Trademark Modern Benelux en tegenwoordig is het Trademarked Benelux. Ondanks de verschillende namen is het doel nog altijd hetzelfde: het plegen van acquisitiefraude met verzinsels over domeinnamen, om bedrijven geld uit de zak te kloppen.

Meer informatie hierover lees je op de website van AVROTROS Opgelicht.

Voorbeeldmail

Bekijk hier een voorbeeld van zo’n mail die een van onze locaties recent heeft ontvangen.

Advies

Heb je zo’n mail gekregen? Bijvoorbeeld van thomas@tmbenelux.org of ruben@tmbenelux.org? Je hoeft hier niet op te reageren. Maak melding van dit soort fraude via de fraudehelpdesk.nl.