Jaarverslag

27 juni 2023

De raad van toezicht heeft ons jaarverslag 2022 goedgekeurd en het is deze week op onze website gepubliceerd. We zijn trots op het resultaat!

Intensief
2022 was een intensief en bijzonder jaar voor onze leerlingen, de gezinnen waarin zij opgroeien en voor ons. Om onze belofte ‘Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst’ waar te maken hebben we keihard gewerkt.

Hulpteam
In 2022 is de impact van de situatie in Oekraïne en de stijgende inflatie merkbaar in het dagelijks leven. Boodschappen worden duurder, de energierekening stijgt en gezinnen hebben steeds vaker te maken met betalingsproblemen. Afgelopen jaar zijn we daarom ook gestart met het Aloysius Hulpteam voor geldzorgen. Het hulpteam is er voor ouders van leerlingen en voor onze collega’s. Dit schooljaar hebben ongeveer 90 gezinnen gebruik gemaakt van deze ondersteuning.

Waardering
Alle collega’s hebben een prachtige prestatie geleverd, individueel én als team. Onze leerlingen en ouders waarderen deze inzet enorm. Dat blijkt ook uit de peilingen waarin 90% van de respondenten aangeeft dat de leerkracht goed kan uitleggen en benadrukken waar de leerling goed in is. De ouders ervaren dat hun zoon of dochter bij de leerkracht terechtkan als er iets is, en dat de leerkracht goed helpt bij het vinden van een oplossing.

Teamwerk
In 2022 hebben we alles op alles moeten zetten en vaak hebben onze collega’s stappen extra moeten zetten in het belang van de ontwikkeling van onze leerlingen. De krapte op de arbeidsmarkt is daarbij een belangrijk onderwerp.

Ook dit jaar zetten wij ons weer voor de volle honderd procent in voor onze leerlingen. Alle collega's dragen samen bij aan een betekenisvolle toekomst voor de kinderen en jongeren die onze expertise nodig hebben.

Klik hier om het jaarverslag te lezen.