Onthulling kunstwerk

29 september 2023

Vandaag was de feestelijke officiële opening van het Onderwijs- en expertisecentrum in Heerhugowaard. De Ruimte (Heliomare) en Expertisecluster Nexus (Aloysius Stichting) werken hier samen aan speciaal (basis) onderwijs, zorg en revalidatie voor kinderen in Noord-Holland-Noord. Vanaf 11:00 uur konden alle kinderen met een strippenkaart naar (onder andere) de schmink, darten, ballonnen vouwen of gratis fruit ophalen en een ijsje eten.

Kunstwerk

De afgelopen weken hebben de leerlingen samen met Julian (een zoon van een werknemer van Heliomare) hard gewerkt aan een groot kunstwerk. Het prachtige werk in de centrale staat symbool voor verbinding en positiviteit. Het gekozen thema is ‘de ruimte’ (verwijzend naar de symboliek achter de naam van De Ruimte). De scholen zijn het ruimteschip waaraan leerlingen als astronaut verbonden zijn.

Onthulling
De astronauten kunnen hun eigen ‘ruimtewandeling’ maken op school. In hun eigen tempo, met eigen talenten en binnen hun eigen mogelijkheden. Dat draagt bij aan hun persoonlijke geluk, dat terug te zien is in een klaver vier, verwijzend naar Aloysius Stichting. Van elke klas sieren vier sterren het kunstwerk. Vanmiddag is het kustwerk onder luid applaus onthuld door Jan Welmers (Heliomare) en Johan van Triest (Aloysius). Bekijk hier de onthulling op Youtube (geluid aan!).

Later veel meer foto's van deze speciale dag!