Nieuwe editie Informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst

21 november 2023

Een nieuwe editie van de informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst is verschenen. Deze keer focussen we op hoe scholen hun onderwijs verrijkken voor hun leerlingen. Je ziet en leest dus veel moois op het gebied van onder meer sport en cultuur.

Samenwerken
Verrijken is ook: onderwijs en zorg dichter bij elkaar brengen. In deze regiokrant een aantal – wat ons betreft – mooie voorbeelden van hoe onze scholen samenwerken met jeugdhulp en jeugdzorg om onze leerlingen te bieden wat zij nodig hebben voor hun betekenisvolle toekomst.

In deze editie…

Jeugdhulp in de school: bij Aventurijn Nijmegen kunnen leerlingen al pratend of al doende aan de slag met hun persoonlijke vragen. De Korenaer Helmond en De Korenaer Stevensbeek vertellen meer over hun samenwerking met jeugdhulp. De Rungraaf in Eindhoven biedt samen met Combinatie Jeugdzorg onderwijszorgarrangementen of zorgonderwijsarrangementen. Wat een kind maar nodig heeft. Wat maakt jou gelukkig Wie ben jij, wat kun jij en wat wil jij leren? De Latasteschool in Horn werkt – naast belangrijke vakken als taal en rekenen – ook aan Positief in Balans. Leerlingen ontdekken wie zij zijn en hoe zij als mens ‘in balans’ in het leven kunnen staan, zowel fysiek als mentaal. De geluksdag is een mooi voorbeeld.

Digitale versie

Dat en nog veel meer lees je in de nieuwste editie van de informatiekrant Sterk onderwijs voor een betekenisvolle toekomst. Nieuwsgierig? Klik hier voor de digitale versie.