Opening nieuwe huisvesting Jobfactory in Helmond

06 oktober 2017

Begin juni openden de Jobfactory samen met De Korenaer Helmond, Super Sociaal en Humanitas Ruilwinkel de deuren van een gezamenlijk nieuw pand aan de Engelseweg in Helmond. Afgelopen maandag 3 oktober vond de officiële opening plaats.

VSO De Korenaer in Helmond maakt gebruik van de faciliteiten binnen het gebouw. Leerlingen die na hun schooltijd op De Korenaer Helmond aan het werk gaan, doen in hun laatste jaar al werkervaring op bij de Jobfactory. Leerlingen doen hier ervaring op in verschillende leerwerkplaatsen: timmerwerkplaats, magazijn/logistiek, productie, eetcafé met leer- en werkkeuken en een afdeling creatief. Een prima manier voor onze leerlingen om belangrijke (werknemers)vaardigheden te trainen. Leerkrachten van De Korenaer Helmond bieden in de Jobfactory theorielessen en begeleiding.

Uitnodigende uitstraling

Frans Brands, locatiedirecteur, is erg verheugd met de verhuizing naar de nieuwe locatie. “De locatie op de Engelseweg heeft een professionele, maar vooral ook een uitnodigende uitstraling. Deze omgeving zorgt ervoor dat leerlingen graag naar de Jobfactory blijven gaan om daar hun werknemersvaardigheden te oefenen. De lokalen, kantoren en de leerwerkplaatsen zijn groot, licht en mooi ingericht. Deelnemers, leerlingen en personeel kunnen in een aangenaam gebouw werken’."