Ieder kind heeft recht op zijn eigen leerproces

12 september 2014

Hans Kelderman en Eric Razenberg geloven dat het onderwijs een paradigmawisseling nodig heeft. ‘Na de Industriële Revolutie staan we met de digitale mogelijkheden van nu weer op een keerpunt’, zegt Kelderman. ‘Ons onderwijs is nog te veel ingericht met het oog op een voorspelbare, maakbare wereld. Maar die is er niet meer, zestig procent van de huidige banen bestaat over tien jaar niet meer’, meent Razenberg. Wat is er nodig?

Nieuwe inrichting

‘We gebruiken wel leermethoden, maar ze helpen ons niet echt’, stelt Hans Kelderman. Met Eric Razenberg, algemeen directeur van ThiemeMeulenhoff, spreekt hij over een nieuwe inrichting van de scholen. Lees hier (PDF, vanaf pagina 3) het gehele dubbelinterview in Schoolbestuur. Een magazine van VKO voor bestuurders, toezichthouders en managers in het katholiek onderwijs.

Wie is wie?

Eric Razenberg is sinds 1 maart 2013 algemeen directeur van ThiemeMeulenhoff. Hans Kelderman is voorzitter van het college van bestuur van de Aloysius Stichting. Sinds 1 april vertegenwoordigt hij de PO-Raad in de raad van toezicht van Kennisnet.

Bron

www.vkonet.nl