Gezocht: twee leden voor de raad van toezicht

03 maart 2015

Aloysius is op zoek naar twee leden voor de raad van toezicht. Afgelopen week stond onderstaande advertentie in het FD (Het Financieele Dagblad). Met meer dan 1.000 medewerkers zet Aloysius Stichting zich in voor haar missie: “beter dan goed onderwijs”. De organisatie werkt landelijk. Zij heeft 33 scholen, verzorgt onderwijs binnen gesloten justitiële jeugdinrichtingen en gesloten jeugdzorg en biedt ambulante hulpverlening. Adviseert en werkt nauw samen met ouders, de hulpverlening en met scholen binnen het regulier onderwijs.

De vijf leden van de Raad van Toezicht hebben primair hun toezichtverantwoordelijkheid. Dragen actief bij als sparringpartner van het CvB en als bewaker van de missie en cultuur van Aloysius Stichting. Het eerste gezochte lid RvT heeft kennis van (gesloten) jeugdzorg, een netwerk op politiek bestuurlijk niveau en toezichthoudende ervaring. Het tweede gezochte lid RvT heeft directie/bestuurlijke ervaring en ruime kennis van ICT en digitalisering. ‘Nieuwe Stijl’ betekent betrokken, actief, teamplayer, interesse, strategisch, bovengemiddeld veel tijd en prioriteit.

Interesse? Reageer hier.