Opening IKC IJmond

24 maart 2015

Op woensdag 25 maart wordt om 14:00 uur door de wethouders Jeugd van Beverwijk en Velsen de feestelijke en interactieve openingshandeling verricht voor de start van het IKC IJmond onderwijs & jeugdhulp op maat. Het IKC IJmond is er voor kinderen die tijdelijk meer nodig hebben dan het reguliere onderwijs ze kan bieden.

Twee locaties

Het IKC IJmond is gevestigd op twee locaties: SBO De Zeearend (Beverwijk) en SBO De Boekanier (IJmuiden). De kracht van het IKC IJmond is gezamenlijk en doelgericht komen tot een passende aanpak voor de onderwijs-, opvoed- en ondersteuningsbehoefte(n) van kinderen, ouders en professionals.

Intensieve samenwerking

Door de intensieve samenwerking tussen onderwijs en jeugdhulp krijgt het kind de ondersteuning die het nodig heeft onder één dak. Allemaal op basis van één kind, één gezin, één plan (één regisseur). Het resultaat van de innovatieve coöperatie tussen het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond, SBO De Zeearend, SBO De Boekanier, OCK het Spalier, de Antoniusschool (Aloysius Stichting) en De Hartekamp Groep.

Programma

Naast de officiële openingshandeling biedt het programma op 25 maart (van 14:00-15:00 uur) ook een informele rondleiding in de scholen. Bovendien is er een live verbinding tussen SBO De Zeearend en SBO De Boekanier. Wie de opening niet kan bijwonen kan meekijken via een livestream: http://live.rodney.it/static/qmedia/

Meer informatie?

Meer informatie over de opening vindt u op de website www.passendonderwijsijmond.nl. Voor meer informatie over de Antoniusschool kunt u terecht op de website http://www.antoniusrso.nl