Officiële opening IKC IJmond Onderwijs & jeugdhulp op maat

27 maart 2015

Op woensdag 25 maart is het integraal kindcentrum IKC IJmond op twee locaties geopend. Wethouder Van Weel verrichte bij SBO De Zeearend in Beverwijk de openingshandeling. SBO De Boekanier in IJmuiden werd officieel geopend door wethouder Baerveldt. De locaties waren via een live-verbinding met elkaar verbonden, hierdoor kon de openingshandeling gelijktijdig uitgevoerd worden.

Opening

De directeuren van de Zeearend (mevrouw Tijssens) en De Boekanier (de heer Beentjes) openden het programma. Mevrouw Walstra, coördinator van het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond gaf daarna een korte toelichting. ‘’Het IKC is méér dan een optelsom van de afzonderlijke onderdelen bij elkaar’’ aldus Walstra. Bekijk hier alle foto's van de opening.

Samenwerking

Het IKC IJmond is een unieke samenwerking tussen het Samenwerkingsverband Passend Onderwijs IJmond, de Antoniusschool (Aloysius Stichting), OCK ’t Spalier, de Hartekamp Groep en de twee speciaal basisonderwijs (SBO) scholen De Zeearend en De Boekanier.

Onthulling logo

De openingshandeling voor het IKC IJmond werd op beide locaties verricht door de wethouders Jeugd van Beverwijk en Velsen. Op De Zeearend bouwde wethouder Van Weel met leerling Mees en juf Karin een huis van zes blokken. Op De Boekanier werd dezelfde handeling verricht door wethouder Baerveldt, leerling Daniël en juf Inge. De zes blokken laten de zes samenwerkende partijen van het IKC zien, het dak van het huis het logo van het IKC IJmond.

Het IKC IJmond

Het IKC is er voor kinderen die een ondersteuningsbehoefte hebben die groter is dan het regulier basisonderwijs kan bieden, maar voor wie het speciaal onderwijs ‘te zwaar’ is. Het is een onderwijsplek voor kinderen met specifieke ondersteuningsvragen die kunnen profiteren van het begeleidingstraject op maat. De ondersteuning is licht en thuisnabij. Het uitgangspunt is: één kind, één gezin, één plan.

Meer informatie

Voor meer informatie ga naar de website van de Antoniusschool of neem contact op met Remco Prast (directeur) of Kitty Booms (coördinator) via 0251655771.