Inzameling voor de voedselbank

16 juni 2015

De leerlingen van de bovenbouw van VSO De Korenaer Stevensbeek hebben op 11 juni een project afgesloten voor de voedselbank Land van Cuijk. Het project is vormgegeven vanuit het vak ML en actief burgerschap.

Naar de supermarkt

Er is begonnen met een voorlichting door een vrijwilligster van de voedselbank in elke bovenbouwklas. Vervolgens hebben de leerlingen een productinzamelingsactie gehouden bij diverse supermarkten. Ze hebben mensen gevraagd, tijdens het boodschappen doen, een product te kopen en bij hen in te leveren ten behoeve van de voedselbank. De opbrengst was erg groot!

Vervolgens naar de voedselbank

De leerlingen zijn op 11 juni naar het depot van de voedselbank in Rijkevoort gegaan om pakketten, met onder andere de opgehaalde producten, te vullen.

Van de inzameling en het vullen van de pakketten zijn tv opnames gemaakt door de regionale tv van Land van Cuijk. Bekijk hier de beelden. Ook is er in de regionale kranten aandacht besteed aan dit mooie project.

Erik Bellemakers, locatiedirecteur