Passend synchroon coachen

23 juni 2015

Afgelopen week publiceerde Fontys Educatief Centrum (FEC) een filmpje op YouTube voor de Pilot 'Synchroon Coachen' binnen het passend onderwijs. Paul Dirckx, Coordinator Techniek & ICT geeft in het filmpje een toelichting over het project en de resultaten.

Passend onderwijs

Het project passend synchroon coachen komt voort uit de roadmap leren in Eindhoven 2030, en speelt in op passend onderwijs. Het FEC en Triade Scholing en Advies ontwikkelen hiervoor een snelle en effectieve manier van coachen van leraren in het regulier onderwijs.

Synchroon coachen

Synchroon coachen met een oortje is een praktische methodiek om docenten te coachen. Bij deze methodiek krijgt de docent middels 'een oortje' direct feedback op zijn handelen en kan de tips onmiddellijk toepassen in zijn onderwijspraktijk. Met de positieve ervaringen van de pilot gaan Fontys en Triade door met de inzet van synchroon coachen in passend onderwijs.

Over het FEC

Innovatie is noodzaak voor alle (onderwijs)instellingen en bedrijven die hun economische slagkracht en concurrentiepositie willen behouden. Het FEC biedt de nodige ondersteuning en kennisuitwisseling op het gebied van Techniek, ICT en Mediawijsheid.

Bekijk hier het filmpje: https://youtu.be/vvkRj8M_X9I