Sociale media in het speciaal onderwijs

01 december 2015

Op het jaarlijkse Congres van LECSO is op 27 november 2015 een boek geïntroduceerd over het gebruik van sociale media in het speciaal onderwijs. Het boek is een uitgave van Kennisnet in samenwerking met LECSO.

Sociale media

Kennisnet laat leraren uit het (v)so aan het woord over hun ervaringen met sociale media. In dit boek vertellen zij over de projecten die zijn uitgevoerd in hun klas. Bij deze projecten staat het gebruik van sociale media centraal. Daarnaast geeft het boek praktische tips over het gebruik van de sociale media.

QR-codes

In het boek is een interview te lezen met Esther van Eeden. Zij geeft les op SBO de Fakkel, deze school maakt deel uit van de Aloysius Stichting. Dit interview gaat over het gebruik van QR-codes in de klas. Leerlingen scannen deze codes en krijgen toegang tot instructiefilmpjes over verschillende onderwerpen. QR-codes zorgen ervoor dat leerlingen onderwijs op maat krijgen en ze worden nieuwsgierig naar de lesstof.

Het boek is online te bekijken op: http://socialemediainhetso.kennisnet.nl/