Op voor het predicaat excellent!

12 januari 2016

De Latasteschool in Horn, De Korenaer Deurne en De Ortolaan Heythuysen gaan op voor het predicaat Excellente School. De Inspectie van het Onderwijs maakt op maandag 18 januari bekend welk school zich de komende drie jaar excellent mag noemen.

Stukje erkenning

Het predicaat Excellente school bestaat sinds 2012 en is bedoeld om scholen die uitblinken meer erkenning en waardering te geven. Het is een initiatief van de staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW). Idee achter het predicaat is ook dat excellente scholen andere scholen inspireren en vooral van elkaar leren.

Excellent worden: het is een mooie pluim voor al het harde werk van de schoolteams. De Aloysius Stichting hoopt van harte dat het de drie scholen gaat lukken.