Het Molenduin is op zoek naar een locatie- zorgcoördinator

26 april 2016

Het Molenduin, onderdeel van de Aloysius stichting, is op zoek naar een locatie- zorgcoördinator in Driehuis of Santpoort. Het Molenduin biedt speciaal (voortgezet) onderwijs (cluster IV) aan leerlingen in de leeftijdscategorie 12 t/m 21 jaar. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste locatie- zorgcoördinator die geïnteresseerd is in een betekenisvolle baan.

Over het Molenduin

Wij bereiden jongeren voor op hun toekomstige plaats in onze samenleving. Aloysius is er voor leerlingen die hulpvragen hebben op het gebied van leren, gedrag en/of psychiatrie. Wij werken hierbij samen met de ouders van onze leerlingen en de partners in de jeugdhulpverlening.

Wij bieden onze leerlingen een passend ontwikkelings- en opbrengstgericht onderwijsprogramma. Dat doen wij in een leeromgeving die de talenten optimaal stimuleert en die leerlingen tot hun recht laat komen.

Wij stemmen onze werkwijze af met onze leerlingen, hun ouders en partners in het onderwijs en de jeugdhulpverlening. Ons aanbod is bovendien afgestemd op de leefwereld van onze leerlingen.

Over de Aloysius Stichting

De Aloysius Stichting is een landelijk werkende onderwijsstichting. Onze stichting bestuurt 33 scholen voor kinderen en jongeren van 4 tot 27 jaar die het beste op hun plek zijn in het speciaal basisonderwijs of het speciaal (voortgezet) onderwijs. Wij geven ook onderwijs aan leerlingen in justitiële jeugdinrichtingen en jeugdzorginstellingen. Daarnaast ondersteunen, adviseren en begeleiden wij leerlingen en onderwijsteams in (regulier) onderwijs en opvang in diverse samenwerkingsverbanden passend onderwijs in Nederland. De Aloysius Stichting wordt bestuurd door een eenhoofdig college van bestuur.

Bevoegdheid

In het bezit van een (ortho)pedagogische opleiding. Daarnaast bevoegd leerkracht basisonderwijs of tweedegraads. Aanvullende relevante opleidingen zijn gewenst.

Kwaliteiten

• Kennis van de doelgroep
  • Sterk in netwerken
  • Communicatief vaardig
  • Ervaring met les geven is een pre
  • Ervaring met leidinggeven is een pre

Taken

• Dagelijkse aansturing op de locatie onder verantwoordelijkheid van de directeur
  • Aanspreekpunt voor stakeholders
  • Netwerk onderhouden en uitbreiden
  • Verantwoordelijk voor logistieke zaken zoals het rooster en financiën op locatie
  • Verantwoordelijk voor de leerlingenzorg
  • Aansturen en vormgeven van didactische – en pedagogische processen
  • Deelname aan commissie van begeleiding en het management team

Aanstelling

1,0 fte per 01-08-2016. Reageren voor 18 mei 2016.

Meer informatie en reageren

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Anna-Marieke van Kampen via: annamarieke.vankampen@aloysiusstichting.nl.