Dit jaar bestaan we 125 jaar!

17 november 2016

In 1891 werd de Aloysius Stichting opgericht om kinderen en jongeren ambachtelijk onderwijs te bieden vanuit het adagium ‘heb zorg voor de ander, vooral als die ander het moeilijk heeft’. Ook vandaag de dag helpen wij, vanuit wederzijdse betrokkenheid, jongeren om zichzelf te kunnen zijn. Dat is nu al 125 jaar lang overeind gebleven!

Waardering

Op vrijdag 18 november vieren we ons 125-jarig jubileum in De Rijtuigenloods in Amersfoort. Naast een gezellig samenzijn is het jubileumfeest een markering in de tijd waar we stilstaan bij onze waarden, verbinding stimuleren én waardering tonen voor al onze collega’s.

Aloysius Muziek Programma (AMP)

In het kader van het jubileumjaar ging in schooljaar 2015-2016 het Aloysius Muziek Programma van start. Een educatief muziekprogramma opgezet voor kinderen die speciale ondersteuning en speciaal onderwijs nodig hebben. Muziek kan daarbij bijzonder goed helpen.

Huisband

Ook het jubileumfeest staat in het teken van muziek. De avond biedt een korte terugblik op het muziekprogramma, en een uniek optreden van -onder anderen- de Aloysius huisband. Met vijf gitaren, vier blazers, drie zangers, drums en toetsen (alles m/v) opent onze huisband de avond. Binnenkort meer hierover op deze nieuwspagina!