Brand De Rungraaf in Eindhoven

02 januari 2017

In de nieuwjaarsnacht is onze schoollocatie De Rungraaf in Eindhoven (locatie Vlokhovenseweg) getroffen door een brand.

Geen lessen Vlokhovenseweg

Onder meer de gymzaal, een aantal klaslokalen en kantoren gingen in vlammen op. Ook in het deel dat nog overeind staat, is veel rook- en waterschade. Daarom kunnen de leerlingen volgende week geen lessen volgen aan de Vlokhovenseweg.

Crisisteam

Zondag kwamen schoolpersoneel, directie, leerlingen, ouders, de verzekering en de gemeente Eindhoven poolshoogte nemen. Op maandagmorgen 2 januari is het crisisteam bijeengekomen om te bekijken hoe het nu verder moet met de school, en de leerlingen. Omdat niet duidelijk is hoe het vuur is ontstaan, gaat een verzekeringsbedrijf onderzoek doen naar de oorzaak van de brand.

Informatiebijeenkomst

We gaan ons eerst beraden wat een goed alternatief zou kunnen zijn, voordat er definitief een locatie genoemd wordt. Het streven is dat de leerlingen na de kerstvakantie terecht kunnen op deze locatie. Voor de ouders en andere betrokkenen wordt op vrijdagavond 6 januari een informatiebijeenkomst georganiseerd.