De Dolfijn is Excellent!

23 januari 2017

De Dolfijn, school voor speciaal basisonderwijs (sbo) in Uithoorn, heeft uit handen van hoofdinspecteur primair onderwijs en speciaal onderwijs Arnold Jonk het predicaat Excellent ontvangen. "Meestal moeten we streng zijn bij een schoolbezoek maar soms zeggen we tegen elkaar 'dit was zo bijzonder goed.' En daarvoor is het predicaat Excellent bedoeld", aldus de heer Jonk.

Juryrapport

‘Aangezien het excellentieprofiel aansluit op de geformuleerde visie van De Dolfijn en een geïntegreerd onderdeel vormt van het brede schoolbeleid, lijkt het van structurele aard te zijn. (…)

De concrete ontwikkelingsplannen geven aan dat De Dolfijn geen pas op de plaats maakt, maar het excellentieprofiel nog verder wil uitbouwen,’ zo valt in het juryrapport Excellente Scholen 2016-2018 over SBO De Dolfijn te lezen.

Trots

“Het is gaaf om als Excellent te worden aangemerkt. Ik zie het als een beloning voor het harde werken waarbij we soms buiten de gebaande wegen zijn getreden. Dat alles in het belang van de ontwikkeling van kinderen en in samenwerking met hun ouders/verzorgers. Ik ben echt supertrots!” aldus Sonja Has, directeur SBO De Dolfijn.

Vlog

Bekijk hier de vlog van Sarah Mac Donald en Kuin Krüse over de uitreiking van het predicaat Excellente Scholen 2016-2018 bij sbo De Dolfijn in Uithoorn.