15 Aloysiusscholen aan de slag met 3Dkanjers

10 maart 2017

Leerlingen van vijftien Aloysiusscholen bouwden afgelopen jaar hun eigen 3D-printer. De leerlingen waren supergemotiveerd tijdens het project en

ontwikkelden bijna natuurlijkerwijs allerlei belangrijke vaardigheden.

Leuk én leerzaam

Leerlingen van de Antoniusschool (onderdeel van de Aloysius Stichting) in Integraal Kindcentrum Waldervaart in Schagen bouwden ook zelf hun 3D-printer.

Het project is niet alleen leuk maar ook leerzaam, merkte leerkracht Lydia van Amersfoort. “Mooi om te zien wat leerlingen zelf kunnen. Toen de 3D-printer klaar was, waren niet alleen de kinderen trots. Ik was het zelf ook. In één woord: wauw!”

3Dkanjers magazine

Deze week is de tweede editie van het 3Dkanjers magazine gepresenteerd: 88 pagina’s, gratis te downloaden. Leerkrachten en partners van 3Dkanjers verwoorden in dit magazine hun visie over 3D-printen in het onderwijs.

Het verhaal van de Antoniusschool in Schagen vind je op pagina 57.

Download hier het magazine: http://3dkanjers.nl/magazine/