Nieuwe poging

09 april 2018

In december 2017 berichtten wij in een gezamenlijk persbericht van Heliomare, Aloysius Stichting en de gemeente Heerhugowaard over een nieuw te onwikkelen school. De nieuwe locatie voor zo'n 400 leerlingen leek er vanwege de financiering niet te kunnen komen.

Nieuwe gesprekspartner

Het grote artikel daarover in de Alkmaarsche Courant bracht echter een nieuwe gesprekspartner aan de overlegtafel. Deze Stichting Maatschappelijk Vastgoed (SMV) ziet een manier om de financiering mogelijk rond te krijgen.

Nader onderzoek

Na vier jaar praten komt er nu toch weer zicht op een nieuwe locatie voor De Alk en De Ruimte in Heerhugowaard, samen met Aloysius en mogelijk ook met Viertaal. Op dit moment wordt nader onderzoek gedaan, omdat er nog flink aan het plan moet worden gerekend.

Bron: Alkmaarsche Courant