Koersthema's en koersdoelen

Sterk onderwijs is een voorwaarde om onze leerlingen voor te bereiden op hun betekenisvolle toekomst. Voor ons is die sterke basis: een ijzersterk pedagogisch klimaat, de onderwijsvisie zichtbaar op de werkvloer, minimaal basiskwaliteit (inspectie), voldoende goed opgeleide medewerkers die vanuit de kernwaarden werken, een kwaliteitscultuur van planmatig verbeteren en een financieel gezonde school.

Deze sterke basis houdt onze permanente focus. Daarnaast focussen wij richting 2025 op vier koersthema’s en koersdoelen:

1) Onderwijsconcept voor nu en straks

Koersdoel: elke school heeft een toekomstgericht onderwijsconcept dat leerlingen toerust op wat zij straks nodig hebben in onze samenleving en dat hun eigenaarschap versterkt.

2) Educatief partnerschap met ouders

Koersdoel: ouders zijn zoveel mogelijk actief betrokken als partners in opvoeding en onderwijs.

3) Samenwerking met netwerkpartners

Koersdoel: samen met onze netwerkpartners bieden wij kinderen en jongeren een betekenisvol toekomstperspectief.

4) Koersthema Cultuurgestuurd werken

Koersdoel: medewerkers geven vanuit hun professionele ruimte waardengericht vorm aan sterk onderwijs voor onze leerlingen en onderzoeken en vernieuwen hun praktijk samen, voor steeds beter onderwijs aan onze leerlingen.